Forge heeft een gevestigde reputatie voor het aanbieden van wereldklasse oplossingen in chargecooler radiator upgrade kits voor high performance Duitse voertuigen, zoals de Audi S4, en de Mercedes AMG A45. Met dit in gedachten presenteert Forge met trots nog een PolarCooler als eerste hulpkoelsysteem voor de VW T6/T6.1 2.0 TDI . Na uitgebreide tests op de weg en op de testbank met 3 verschillende stijlen waterkokers met verschillende vinafstanden, presenteren we met trots de ultieme oplossing voor frontale waterkoeling.
Met de hedendaagse aftermarket ECU tuning worden krachtige motoren harder gezet, onder bepaalde omstandigheden loopt het voertuig het risico onvoldoende gekoelde lucht te ontvangen, wat de efficiëntie van de motor beïnvloedt en uiteindelijk vermogen verliest.
Met de kennis die we hebben opgedaan bij het ontwikkelen van deze opgewaardeerde laadkoeler radiateuren, hebben we onze bewezen test- en ontwikkelingsprocedure gebruikt om een opgewaardeerde kit te ontwikkelen voor de Volkswagen T6 2.0TDI 180 & 204PS Transporter.
De volledig aluminium Forge chargecooler radiateur biedt extra betrouwbaarheid ten opzichte van de OEM-type radiateur met plastic eindtanks die na verloop van tijd defect kunnen raken. Door maximaal gebruik te maken van de beschikbare ruimte achter de bumper van het voertuig biedt de Forge-laadkoelradiator een toename van 50% in frontaal oppervlak en een toename van 50% in volume ten opzichte van de OEM.
De radiator heeft een enkelvoudig ontwerp met inlaat en uitlaat op diagonale tegenpolen, waardoor de stroming van koelvloeistof over de hele radiateurkern wordt geoptimaliseerd.
Verkrijgbaar in onze zeer duurzame zwarte poedercoating.
Een capaciteitstoename van meer dan 50% door het gebruik van een supertech koelkern met 18 fpi (lamellen per inch) lamellen voor maximale koeling.
De PolarCooler vervangt de OEM radiateur van de laadkoeler.
Deze laadkoeler is ontworpen met een enkelvoudige waterstroom om ervoor te zorgen dat alle oppervlakken van de kern worden benut, wat maximale koelingsefficiëntie betekent.
Dankzij dit unieke ontwerp kon de inlaattemperatuur met 20°C (68°F) worden verlaagd in 3 back-to-back runs op de dyno.
De Forge PolarCooler bevindt zich op de OEM-positie en wordt geleverd met anticorrosie zwarte poedercoating op de handgemaakte eindtanks en kern of ruwe motorsportlegering.
Een verlaging van de temperatuur van het koelwater staat direct gelijk aan een verbeterde koeling van de geladen lucht.
Met een toename van het volume water dat in het koelsysteem wordt gebracht, kunnen de thermische temperaturen over een langere periode op een veel lager niveau worden gehouden, wat zorgt voor betere prestaties en een hogere efficiëntie, wat weer perfect is voor snel weggebruik en voor commerciële bestelwagens.
Alle siliconen koelvloeistofslangen van Forge zijn ontworpen met een dure binnenvoering van gemodificeerd silicone, bekend als Flurosilicone.
De radiateur is een single pass ontwerp met inlaat en uitlaat op diagonale tegenpolen voor een optimale doorstroming van de koelvloeistof over de hele radiateurkern.
Forge heeft een gevestigde reputatie voor het aanbieden van wereldklasse oplossingen in chargecooler radiator upgrade kits voor high performance Duitse voertuigen, zoals de Audi S4, en de Mercedes AMG A45. Met dit in gedachten presenteert Forge met trots nog een PolarCooler als eerste hulpkoelsysteem voor de VW T6/T6.1 2.0 TDI . Na uitgebreide tests op de weg en op de testbank met 3 verschillende stijlen waterkokers met verschillende vinafstanden, presenteren we met trots de ultieme oplossing voor frontale waterkoeling.
Met de hedendaagse aftermarket ECU tuning worden krachtige motoren harder gezet, onder bepaalde omstandigheden loopt het voertuig het risico onvoldoende gekoelde lucht te ontvangen, wat de efficiëntie van de motor beïnvloedt en uiteindelijk vermogen verliest.
Met de kennis die we hebben opgedaan bij het ontwikkelen van deze opgewaardeerde laadkoeler radiateuren, hebben we onze bewezen test- en ontwikkelingsprocedure gebruikt om een opgewaardeerde kit te ontwikkelen voor de Volkswagen T6 2.0TDI 180 & 204PS Transporter.
De volledig aluminium Forge chargecooler radiateur biedt extra betrouwbaarheid ten opzichte van de OEM-type radiateur met plastic eindtanks die na verloop van tijd defect kunnen raken. Door maximaal gebruik te maken van de beschikbare ruimte achter de bumper van het voertuig biedt de Forge-laadkoelradiator een toename van 50% in frontaal oppervlak en een toename van 50% in volume ten opzichte van de OEM.
De radiator heeft een enkelvoudig ontwerp met inlaat en uitlaat op diagonale tegenpolen, waardoor de stroming van koelvloeistof over de hele radiateurkern wordt geoptimaliseerd.
Verkrijgbaar in onze zeer duurzame zwarte poedercoating.
Een capaciteitstoename van meer dan 50% door het gebruik van een supertech koelkern met 18 fpi (lamellen per inch) lamellen voor maximale koeling.
De PolarCooler vervangt de OEM radiateur van de laadkoeler.
Deze laadkoeler is ontworpen met een enkelvoudige waterstroom om ervoor te zorgen dat alle oppervlakken van de kern worden benut, wat maximale koelingsefficiëntie betekent.
Dankzij dit unieke ontwerp kon de inlaattemperatuur met 20°C (68°F) worden verlaagd in 3 back-to-back runs op de dyno.
De Forge PolarCooler bevindt zich op de OEM-positie en wordt geleverd met anticorrosie zwarte poedercoating op de handgemaakte eindtanks en kern of ruwe motorsportlegering.
Een verlaging van de temperatuur van het koelwater staat direct gelijk aan een verbeterde koeling van de geladen lucht.
Met een toename van het volume water dat in het koelsysteem wordt gebracht, kunnen de thermische temperaturen over een langere periode op een veel lager niveau worden gehouden, wat zorgt voor betere prestaties en een hogere efficiëntie, wat weer perfect is voor snel weggebruik en voor commerciële bestelwagens.
Alle siliconen koelvloeistofslangen van Forge zijn ontworpen met een dure binnenvoering van gemodificeerd silicone, bekend als Flurosilicone.
De radiateur is een single pass ontwerp met inlaat en uitlaat op diagonale tegenpolen voor een optimale doorstroming van de koelvloeistof over de hele radiateurkern.